Novetats Comissionat

← Tornar

18.11.2005

Una enquesta del Comissionat conclou que els usuaris del correu ciutadà @rubidigital.net estan molt satisfets del servei

El Comissionat per a la Societat de la Informació de l’Ajuntament de Rubí ha dut a terme recentment una enquesta de satisfacció entre els usuaris del correu ciutadà @rubidigital.net que ofereix de manera gratuïta a tots els rubinencs i les rubinenques. La valoració global del servei, i per tant l’acceptació per part dels usuaris, és molt positiva. En concret, el 41% el considera excel·lent, mentre que més de la meitat de les persones que l’usen el puntuen amb un notable.

El tinent d’alcalde i regidor del Comissionat per a la Societat de la Informació, Francesc Sutrias, (ERC) recorda que aquest és un dels primers serveis que va posar en marxa el Comissionat, l’any 2002, i destaca la seva vigència i consolidació. “El correu ciutadà és un dels mitjans més eficaços per lluitar contra l’exclusió digital i el nostre, que és de molta qualitat, el continuarem prestant amb noves millores”, avança. En aquest sentit, Sutrias vol repassar tots els avenços que amb el pas del temps s’hi han afegit: “la gran capacitat de 50 megabits en comparació als correus gratuïts que hi havia fa 3 anys, l’hem complementat amb la possibilitat de gestionar-lo via web, un servei d’atenció personalitzat i 10 missatges SMS. Tot plegat, totalment gratuït per a la ciutadania”, recorda.

L’enquesta de satisfacció és fruit del compromís del Comissionat amb la qualitat i ha servit per detectar les noves necessitats dels usuaris: augmentar la capacitat o crear un espai de disc virtual per emmagatzemar arxius de text, so i imatge (60% dels enquestats) i oferir la possibilitat de disposar de webs personals amb el mateix domini (82%).

Més enllà de la valoració global del servei, l’enquesta ha servit per conèixer altres dades més concretes: 

 Més de la meitat dels usuaris gestionen el correu només a través del webmail, un 22% a través de l’Outlook i un 25% compagina les dues plataformes. 

 Un 62% fa servir els 10 sms gratuïts que es regalen només pel fet de disposar del correu ciutadà. 

 Més de la meitat dels enquestats declaren no haver tingut problemes tècnics, un 28,2% afirma haver-se trobat problemes esporàdicament, i només un 4,5% se n’ha trobat sovint. Gairebé el 80% dels usuaris que han tingut problemes asseguren, però, que s’han resolt en menys de 48 hores. Pel que fa al servei d’atenció a l’usuari, més del 95% es mostren satisfets.

 Més del 80% considera que els filtres de seguretat i antivirus que incorpora el correu són efectius i segurs.

 Gairebé el 70% dels enquestats disposen d’altres comptes de correu, mentre que un terç (31%) només disposen del correu ciutadà @rubidigital.net.

Actualment, gairebé 500 persones usen habitualment el servei. El soci tecnològic del Comissionat per la prestació del correu ciutadà @rubidigital.net és l’empresa rubinenca Interactivos.net.