Novetats Comissionat

← Tornar

Rubí, 15 de juny de 2009

Acreditació de competències en tecnologies de la informació i comunicació (ACTIC)

La Generalitat de Catalunya inicia la campanya d'acreditació de competències en tecnologies de la informació i comunicació.


L'ACTIC es posarà en marxa a mitjans de l'any 2009 i s'anirà implementant progressivament.
 

L’ACTIC permetrà a qualsevol persona de més de 16 anys demostrar les seves competències TIC mitjançant una prova per ordinador. Tant la prova com l’obtenció del certificat seran telemàtics.

Les persones que superin satisfactòriament la prova tindran un certificat acreditatiu, que emetrà la Generalitat, i que els possibilitarà acreditar un determinat nivell de competències (bàsic, mitjà o avançat) en TIC davant de qualsevol empresa o administració.


Quins són els trets més característics de l’ACTIC?
 

Acredita competències; és a dir: la combinació de coneixements, habilitats i actituds que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència.
Els seus continguts incorporen una perspectiva global sobre la societat del coneixement, i sobre les bones pràctiques, el civisme i la cultura digital.


El model d’acreditació es compon de 3 nivells de certificació:

  • Nivell 1 – Certificat bàsic
  • Nivell 2 – Certificat mitjà
  • Nivell 3 – Certificat avançat

La xarxa de centres col·laboradors estarà estesa per tot el territori de Catalunya per facilitar l’accés de la ciutadania a l’ACTIC.
 

L'ACTIC vol aconseguir:

  • Millorar qualitativament l’ús de les TIC.
  • Augmentar la qualitat i l’estandardització de la formació en TIC.
  • Homogeneïtzar els nivells competencials de referència per al mercat de treball afavorint la integració de les empreses en la societat de la informació.
  • Incrementar la demanda de les TIC.
  • Incrementar la cohesió digital.

+ info.